M.K.
|
|
|
D.ú. |
|
12.10. |
1 hod. |
pods.mená - ich gramatické kategórie, ohybné a neohybné slovné druhy |
naučiť sa ako sa pýtame na pods.mená, aké gramatické kategórie majú pods.mená, ktoré sú ohybné a neohybné slovné druhy |
Z |
9.11. |
1 hod. |
angličtina - nácvik písania textu na písomku |
napísať 5x každé slovné spojenie a aspoň 3 x každú vetu. Naučiť sa slovíčka |
Z |
16.11. |
1 hod. 15 min. |
SJ - opakovanie : gramatické kategórie podstatných mien - rod, číslo nové učivo: pády, vzory slovotvorný základ (kmeň slova), prípony a predpony, predpona vy- čo je ohýbanie (slovo mení svoj tvar / prípony), ohýbanie pods.mien = SKLOŃOVANIE ohýbanie slovies = ČASOVANIE |
1. vymyslieť čo najviac predpôn pred kmeň slova: kresliť, písať, hovoriť, spať, učiť (napr. nakresliť,..) 2. z prefoteného papiera vypísať vzory mužského, ženského a stredného rodu 3. vymyslieť príbeh (jedna veta na každý rod), v ktorom budú vzory (napr. Jeden pekný CHLAP zabil draka a stal sa HRDINOM... :D) - naučiť sa tieto vety, bude to dobrá pomôcka |
Z10 |
23.11. |
1hod. 15 min. |
SJ - opakovanie pods. mien (ako sa na ne pýtame či sú ohybné alebo neohybné ako voláme ohýbanie pods. mien (SKLOŇOVANIE) či SÚ alebo nie sú plnovýznamové čo všetko patrí medzi pods.mená (osoby, veci, zvieratá, rastliny, vlastnosti, deje, vnútorné stavy) aké 4 gramatické kategórie majú pods.m. (ROD, ČÍSLO, PÁD, VZOR) aké vzory poznáme koľko je vzorov (4 muž., 4 žen., 4 stredného rodu + 4 ďalšie (kuli, mať, gazdiná, pani)
VLASTNÉ a VŠEOBECNÉ PODS. MENÁ ABSTRAKTNÉ a KONKRÉTNE PODS. MENÁ POMNOŹNÉ a HROMADNÉ PODS. MENÁ
Powerpointová prezentácia O PODS. MENÁCH (link nájdete pod touto tabuľkou)
TEST skolahrou.sk/modules.php?name=Albert-demo&pa=showTest&rocnik= 6.rocnik&predmet=slovensky%20jazyk&test=S6-01.xml
ktoré sú PLNOVÝZNAMOVÉ a OHYBNÉ SLOVNÉ DRUHY
čo je HLÁSKA, PÍSMENO, ako delíme hlásky podľa pravopisu (SPOLUHLÁSKY, SAMOHLÁSKY, DVOJHLÁSKY), ktoré sú tvrdé, mäkké a obojaké spoluhlásky, čo je SPODOBOVANIE
čo je STROFA / SLOHA, VERŠ, RÝM, UMELÁ BÁSEŇ (má autora, ktorého poznáme), FANTASTICKÁ ROZPRÁVKA (nadprirodzené bytosti - čarodejník, ježibaba, drak, upír,.. + postavy a predmety majú zázračnú moc (kúzla,..))
VIACVÝZNAMOVÉ (koruna, kohútik,...) a JEDNOVÝZNAMOVÉ SLOVÁ
|
- napísať po 5 príkladov na vlastné, všeobecné, abstraktné, konkrétne, pomnožné a hromadné pods. mená
- naučiť sa ktoré sú ohybné a ktoré neohybné slovné druhy + plnovýznamové a neplnovýznamové slovné druhy |
|
14.12. |
1 hod. |
AJ - slovná zásoba Animals (zvieratká) + activities (eat - jesť, eating - jedenie) = cvičenia z CDčka Project 2 - present simple - kedy je koncovka "s" (=iba 3.osoba j.č.) a kedy nie - zápor don´t a doesn´t |
- Učeb. 9/7 - pozor či tam je "S" alebo nie - 27/ 3b (doplniť iba ľavý stĺpček ja=I, ty=you, on=he atď.) - urobiť zvieratkovské pexeso - na prednú stranu A4 nakresliť zvieratká, ktoré sme sa učili (sú na papieri) a na zadnú stranu napísať po anglicky ako sa to zvieratko povie po anglicky |
|
18.1. |
1 hod. |
Precvičovanie určovania gramatických kategórií PODS.MIEN a PRÍD. MIEN - rod, číslo, pád (okrem vzoru - nabudúce) |
- skúsiť sama určiť vzory pods.mien v zošite (pomôcť si "prehľadom gramatiky" - prefoteným papierom odo mňa) - naučiť sa na 100% otázky pri VŠETKÝCH PÁDOCH |
|
25.1. |
1 hod. 15 min. |
vybrané slová po b, tvorivá hra: vymýšľanie príbehu, vzory mužského rodu |
|
Z10 |
8.2. |
1 hod. |
pods. mená - určovanie všetkých gram.kategórií, nácvičný diktát, cvičenia na vzory mužského rodu |
určiť gram.kategórie pods.mien v zošite (VŠETKY) |
|
22.2. |
1 hod. |
pods.mená - ženský, stredný rod, cvičenia |
|
Z12 |
30.5. |
1 hod. |
základné vetné členy - podmet a prísudok, prisudzovací sklad https://www.slovencina.vselico.com/cvicenia/zakladnevc_vyberovka.htm |
|